JEDZ ZDROWO - PORADY DLA ZABIEGANYCH

Zdrowa dieta wymaga dużo czasu i pieniędzy? Nic bardziej mylnego! Z poniższych informacji dowiesz się jak przyspieszyć przygotowywanie posiłków bez konieczności sięgania po niezdrowe przekąski.


Planuj posiłki a przede wszystkim zakupy z głową

Osoby, które planują posiłki oraz gotują w domu charakteryzują się lepszym samopoczuciem, lepszym zorganizowaniem oraz mniejsza skłonnością do otyłości. Oprócz tego oszczędzają sporo pieniędzy zyskując na zdrowiu.


Jak zacząć ?

Spisz na kartce lub w telefonie co zamierzasz jeść przez najbliższe dni i jakich produktów potrzebujesz do zrealizowania posiłków. Rób większe przemyślane zakupy oszczędzisz na tym sporo czasu. Jeśli wiesz, że nie będziesz mieć czasu na zrealizowanie jakiegoś posiłku nie planuj robienia omletów, czy innych dań których przygotowanie zajmie Ci zbyt dużo czasu. Wybieraj szybkie dania z kilkoma składnikami. Brak czasu na cokolwiek? Nie planuj robienia dań, które wymagają kilkugodzinnego gotowania. Postaw na szybkie i proste dania gotowe w kilkanaście minut, np.: makaron z kurczakiem lub tofu i warzywami na patelnię, kanapka z szynką, serkiem wiejskim i warzywami, jajecznica, sałatka, jogurt naturalny z owocami. Spośród produktów zbożowych najszybciej przygotowuje się kaszę kuskus i makaron chiński, które wystarczy zalać wrzątkiem i odczekać kilka minut.


Jeśli chcesz zaoszczędzić na czasie podczas przygotowywania potraw zastosuj następujące triki:


Chcąc ugotować makaron, kaszę, ryż lub warzywa ugotuj najpierw wodę w czajniku, a następnie zalej nią produkt.

Warzywa i mięso pokrój na mniejsze kawałki rozdrobnienie produktu również skraca czas gotowania.

Podczas gotowania używaj pokrywki.

Przygotuj od razu posiłek na dwa, trzy, a nawet cztery porcje. Zrobienie większej ilości tego samego dania zajmie Ci kilka minut więcej, a dzięki temu będziesz mieć posiłki na kilka dni.


Wykorzystaj mrożonki i produkty z puszki:

Mrożone warzywa i owoce nie wymagają obierania czy krojenia, a produkty z puszki, praktycznie gotowe do spożycia, pozwolą Ci zaoszczędzić sporo czasu na wstępne przygotowanie posiłku. Wiele osób uważa mrożonki i produkty z puszki za coś niezdrowego. Mrożenie stanowi świetny sposób na konserwowanie warzyw i owoców, gdyż straty podczas tej metody są niewielkie. Jedyne, co można by zarzucić żywności mrożonej to konsystencja po rozmrożeniu. Dużym minusem jest również dodatek soli i nierzadko cukru. Warto w tym przypadku odsączyć i przepłukać produkt pod bieżącą wodą przed przygotowaniem. Należy zaznaczyć, że o ile warzywa z puszki będą dobrym wyborem, to owoce już niekoniecznie zawierają spore ilości cukru.

Od czasu do czasu możesz sięgnąć po gotowce o dobrym składzie

Czasem tak bywa że nie masz czasu na zrobienie posiłku możesz wybrać dobrej jakości gotowca, np.: zupy krem do podgrzania w mikrofali, mix orzechów, pasty warzywne, tortillę pełnoziarnistą, jogurty pitne bez dodatku cukru, gotowe sałatki i kanapki. Pamiętaj jednak aby uważnie czytać skład im krótszy i prostszy, tym lepiej!


Podsumowując:

Jak widzisz gotowanie wcale nie musi zajmować dużo czasu a dieta może być smaczna, zdrowa. Wystarczy zastosować w praktyce wskazówki przedstawione powyżej aby znacznie przyspieszyć proces gotowania.






224 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie